|
A Szent kk trtnete
![](//inuyasha-spirit.gportal.hu/portal/inuyasha-spirit/image/gallery/1320176284_96.jpg)
A Ngy Llek Szent kkve sok vszzaddal ezeltt keletkezett egy Midoriko nev papn testben. Annak idejn szellemek szzai fontk egybe testket, hogy le tudjk gyzni a nagy erej papnt. Abban az idben, ahogy azt Sango elmondsbl megtudjuk, hogy az emberek, az llatok, a fk teht minden l dolog a ngy lelken keresztl keletkezett. Ez a ngy llek Ara-mitama, Nigi-mitama Kushi-mitama s Saki-mitama. „Mikor ez a ngy llek egybeolvadt, egyetlen ember lelkv vltak. Ara-mitama a btorsg (ju), Nigi-mitama a bartsg (shin), kushi-mitama a blcsessg (chi) s Ahaki-mitama a szeretet (ai). Amikor a ngy llek harmniban volt egymssal, Naobinak hvtk, s az emberi szv megtelt jsggal.”
Midoriko vgl nem tudta legyzni a szellemeket azonban veszteni sem vesztett. Halla eltt sikerlt megragadnia a szellem lelkt majd a sajt lelke is kiszakadt testbl. Ebbl jtt ltre a Ngy Llek kkve melynek belsejben tovbb folytatdott Midoriko s a szellemek harca, gy egyszerre lakozik benne jsg s gonoszsg. Ezutn a szellemekkel krlvett Midoriko kszoborr vltozott s vszzadokon keresztl egy barlangban pihent kzel a szellemirtk falujhoz.
![](//inuyasha-spirit.gportal.hu/portal/inuyasha-spirit/image/gallery/1320176283_53.jpg) ![](//inuyasha-spirit.gportal.hu/portal/inuyasha-spirit/image/gallery/1320176283_19.jpg)
A Szent kk hatalmas szellemi ervel rendelkezik ezrt minden szellem meg akarja kaparintani, hogy ersebb vljon ltala. A szellemirtknak sikerlt meglnie a szrnyet ami az kkvet birtokolta gy a k a faluhoz kerlt. Addigra azonban mr anynira beszennyezdtt, hogy a szellemirtk nem voltak kpesek megtiszttani. Ezrt gy dntttek, hogy egy papnre bzzk. gy kerlt az kk Kikyou-hoz.. kpes volt szellemi erejvel megtiszttani, r bztk a Szent kk vdelmnek feladatt. Azonban ez okozta a vesztt is. Szellemek ezrei prbltk meg elvenni tle a kvet mg vgl Narakunak sikerlt meglnie t. Az kkvet ezutn elgettk Kikyou testvel egytt, majd nagyjbl 500 vvel ksbb Kagome (Kikyou reinkarncija) testben szletett jj s a Csontok Ktjn keresztl kerlt vissza a kzpkorba ahol aztn szilnkokra trt.
![](//inuyasha-spirit.gportal.hu/portal/inuyasha-spirit/image/gallery/1320176212_51.jpg)
A Szent kk teht se nem j, se nem gonosz gy egy tiszta llek kezben maga is megtisztul mg szellemekhez jutva beszennyezdik. Birtokljt minden esetben hatalmas ervel ruhzza fel akr mr csak egyetlen szilnkja is. Elpuszttani nem lehet. Az egyetlen mdja annak, hogy az kk eltnjn az, hogy ha az utols tulajdonosa megfogalmazza a helyes kvnsgot. Ha ez megtrtnik, akkor a k megtisztul, s rkre eltnik.
A Ngy Llek kkvnek vallsi httere:
![](//inuyasha-spirit.gportal.hu/portal/inuyasha-spirit/image/gallery/1320176219_42.png) ![](//inuyasha-spirit.gportal.hu/portal/inuyasha-spirit/image/gallery/1320176286_03.png)
Nigi-mitama, kushi-mitama, Shaki-mitama s Ara-mitama a shinto vallsban a vilgok kztti szellemek szfrjban ltez istensgek. A Mitama az istensgeket animl szellem, a tamashii pedig az emberi llek, vagyis az emberben l szellem. Ezekbl jtt ltre a mr ismert Ngy Llek. Nigi-mitama a bks s jsgos szellem (az animben a bartsg), Ara-mitama a kmletlen s kegyetlen szellem ( az animben a btorsg), Kushi-mitama a titokzatos szellem (az animben a blcsessg) s vgl Saki-mitama a boldogsgot ad szellem (szeretet).
![](//inuyasha-spirit.gportal.hu/portal/inuyasha-spirit/image/gallery/1320176187_90.png) ![](//inuyasha-spirit.gportal.hu/portal/inuyasha-spirit/image/gallery/1320176193_39.png)
A shintoizmusnak soha nem volt pontos llekfogalma. ltalnos megtls szerint egy „titokzatos” –tamnak nevezett –„lehelet” lakozik minden emberben. A tama knai-japn sz, s felbecslhetetlen rtk, tkletesen kerek trgyat vagy olyan „titokzatos kszert” jellhet, amelynek bizonyos esetekben finom (nigi-mitama) , ms esetekben durva, heves (ara-mitama) lelki tevkenysget tulajdontanak. Shintoista filozfusok szerint a llek, a tama, ebbl a kt elembl ll, de gy is rtelmezhet, hogy olyan finom elem, amelynek kt rsze van: az egyik a saki-mitama (a boldog rsz) a msik a kushi-mitama ( a titokzatos rsz). Ezen a tren sok vita van a filozfusok kztt. Annyi azonban bizonyos, hogy a shinto elfogadja egy, a testtl mint olyantl klnbz „dolgot”, a „valsg” ltezst. A hall ebben az rtelmezsben annyit tesz mint a „titokzatos lehelet” eltvozsa, mely kilp a testbl majd elmerl a sttsgben.
| |